Wniosek Mój prąd – jak prawidłowo wypełnić?

jak wypełnić wniosek mój prąd

Rządowy program Mój prąd ma na celu promowanie inwestycji w produkowanie energii słonecznej poprzez zapewnianie dofinansowania instalacji fotowoltaicznych. Składając wniosek, inwestor może liczyć na uzyskanie kwoty wynoszącej nawet do 50% kosztów kwalifikowanych, nieprzekraczającej jednak 3000 zł – stąd też częste określenie programu mianem 3000+. Warto więc wiedzieć jak prawidłowo wypełnić taki wniosek oraz kto może liczyć na przyznanie dostępnych środków.

Kto może otrzymać finansowanie w ramach programu Mój prąd?

Przyznawane pieniądze przeznaczone są dla osób fizycznych, które swoją instalację wykorzystują do produkcji prądu na własny użytek. Istotne jest jednak również to, by instalacja była nowa, a także kwestia jej mocy – finansowanie przysługuje tylko na mikroinstalacje fotowoltaiczne o mocy wynoszącej od 2 do 10 kilowatów (kW). Są to podstawowe warunki, których spełnienie pozwala na zakwalifikowanie się do programu. W przypadku spełnienia wymagań oraz poprawnego złożenia wniosku o przyznaniu środków decyduje kolejność zgłoszeń.

Jak poprawnie wypełnić wniosek Mój prąd?

Od 31 marca 2020 r. złożenie wniosku możliwe jest tylko online – w tym celu konieczne jest posiadanie e-dowodu lub profilu zaufanego. Jeszcze przed rozpoczęciem wypełniania wniosku warto zadbać też o przygotowanie wymaganych dokumentów w wersji elektronicznej. Samo wypełnienie wniosku nie jest skomplikowane, wystarczy wykonać następujące kroki:

  1. Wejdź na stronę mojprad.gov.pl.
  2. Kliknij przycisk Złóż wniosek, który przeniesie Cię bezpośrednio na portal gov.pl, co umożliwi wypełnienie wniosku.
  3. Wybierz sposób logowania – możesz skorzystać z profilu zaufanego lub e-dowodu.
  4. Wypełnij wniosek, wpisując swoje dane oraz dane instalacji. Upewnij się, że wszystkie podane informacje są poprawne.
  5. Niezbędne dokumenty dodaj jako załączniki do wniosku.
  6. Zaakceptuj wymagane oświadczenia i potwierdź poprawność podanych informacji.
  7. Złóż wniosek podpisując go elektronicznie, wykorzystując do tego profil zaufany lub e-dowód w zależności od wybranej metody.
  8. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę mailową.

By osobom zainteresowanym otrzymaniem dofinansowania na fotowoltaikę ułatwić złożenie wniosku Mój prąd, przygotowaliśmy film instruktażowy, który przedstawia cały proces krok po kroku. Zachęcamy do skorzystania z tej pomocy w celu poprawnego wypełnienia wniosku.

W SolarSpot o formalności zadbamy za Ciebie!

Jednak wybierając SolarSpot, nie musisz przechodzić przez proces składania wniosku o przyznanie rządowych środków samodzielnie – nasi specjaliści zadbają o szybkie i sprawne dopełnienie wszelkich formalności. Co więcej, nasza współpraca z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) pozwala na szybsze procedowanie wniosku.

Zakończył się nabór wniosków o dofinansowanie do fotowoltaiki w ramach programu Mój Prąd 2021. Kolejna odsłona nastąpi w I kwartale 2022 r.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Specjalista ds. fotowoltaiki, a tym samym żywa encyklopedia wiedzy z zakresu energii odnawialnej. Ze szczególnym zainteresowaniem wprowadza rozwiązania ekologiczne do firm i gospodarstw rolnych, wierząc że fotowoltaika stanowi najlepszy sposób na zredukowanie kosztów energii elektrycznej. Tworzy treści wyjaśniające kwestie związane z pracą elektrowni słonecznych, doborem oraz eksploatacją komponentów systemów OZE na platformie YouTube. Prywatnie – dumny psi tata.

Masz pytania?

Zadzwoń lub wypełnij formularz poniżej, a skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.