Pomorska Kolej Metropolitalna (PKM) łączy Gdańsk i Gdynię z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy. To pierwsza od prawie 40 lat wybudowana od podstaw linia kolejowa w Polsce. Ponadto, jako pierwsza w kraju została wybudowana nie przez PKP, lecz przez samorząd wojewódzki. Instalacja fotowoltaiczna, której celem jest obniżenie kosztów użytkowania pobliskiego budynku, została zrealizowana wzdłuż torów kolejowych.
Spis treści
Fotowoltaika. Jak doszło do współpracy?
SolarSpot wygrał przetarg na realizację kompleksowej usługi polegającej na dostawie, zamontowaniu, podłączeniu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznej na skarpie wzdłuż linii kolejowych. Przetarg został rozstrzygnięty latem 2021 r.
Wyzwania
Główne wyzwania w realizacji inwestycji dla PKM to:
- Wymagające podłoże dla instalacji fotowoltaicznej – skarpa.
Zastosowane rozwiązania
Instalacja została zbudowana na gruncie przed budynkiem LCS PKM, wzdłuż linii kolejowej nr 248, na skarpie wykopu o kącie nachylenia ok. 37 stopni. Dedykowana konstrukcja została dobrana na podstawie uzyskanego badania gruntowego.
Inwestycję zrealizowano w 2021 r. Zamontowano 218 modułów fotowoltaicznych LONGI Solar LR4-72HiH455M o mocy 455 Wp, osiągając 99,19 kWp mocy całej instalacji. Zastosowano falownik marki Huawei SUN2000-50KTL.
Opinia Klienta
„Usługa zrealizowana przez SolarSpot związana z przedmiotowym zadaniem została wykonana prawidłowo, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz z należytą starannością i wysokim poziomem profesjonalizmu.”
Sylwia Kałuża-Ruesta
Dyrektor ds. Zarządzania Infrastrukturą
Kliknij i sprawdź referencje – SolarSpot-PKM.pdf
Galeria zdjęć z realizacji